04-04-2018

Persbericht: “Anders nog iets lekkers?”

Bazqet biedt sportkantines meer en verantwoorde keuze met Anders nog iets lekkers

Bazqet is een van de deelnemende merken in de nieuwe display voor sportkantines: Anders nog iets lekkers. De display, een pilot van Profkantine, is rijkelijk gevuld met verantwoorde tussendoortjes. Daarmee bieden kantines hun bezoekers een lekker alternatief. Jules Rijnierse, mededirecteur Bazqet: “Anders nog iets lekkers is een goed initiatief, een manier om een grote groep mensen bewustere keuzes te laten maken. Als merk alleen lukt dat niet, de markt van verantwoorde producten is lastig. Maar door de krachten te bundelen, kan je een vuist maken en een breder assortiment bieden waaruit bezoekers kunnen kiezen. Zoveel mooie, verantwoorde producten samen in een display, dat valt op en dat versterkt elkaar.”

Gezond leven en verantwoord eten. Er wordt meer over gepraat dan dat er echt iets aan wordt gedaan. Toch is er een kentering zichtbaar. Uit recent onderzoek van Profkantine bleek dat 30% van de aangesloten kantines daadwerkelijk een toenemende vraag ziet naar gezonde voeding. Ze geven aan dat het belangrijk is dat dergelijke producten actief worden aangeboden in plaats van af te wachten of er vraag naar is. Anders nog iets lekkers appelleert aan deze behoefte. In de display zitten producten van bekende merken als Quaker, Duyvis, Snelle Jelle, Hero en Slimpie tot de kleinere spelers Bear, Nãkd, Bazqet en Organix. Samen delen ze de propositie van gezond en verantwoord. Carletta Jacobs, als business development manager betrokken bij Anders nog iets lekkers: “Het positieve imago van de een straalt automatisch af op de ander. En voor alle merken geldt dat Anders nog iets lekkers een mooie manier is om zichtbaar en verkrijgbaar te zijn in een groot aantal kantines.”

 

Win-win

Grossiers brengen hun verantwoorde producten regelmatig onder de aandacht maar de minimale afname van een product houdt menig inkoper tegen het eens te proberen. Jacobs: “Als je geen aanbod creëert, dan ontstaat er ook geen vraag. Daarom bieden we binnen Profkantine al sinds de start in 2014, naast de altijd goed verkopende zakjes chips, snoep en chocoladerepen, ook verantwoorde producten aan. Met Anders nog iets lekkers faciliteren wij gemak voor de kantinebeheerders. Naast dat zij zo eenvoudig en risicoloos kunnen bekijken welke producten er bij hun bezoekers aanslaan, bieden wij ze de mogelijkheid op de site andersnogietslekkers.nl eenvoudig en snel kleine aantallen te bestellen. Door de display prominent op de bar te zetten, stimuleren ze ook nog eens de impulsaankoop. En met het toevoegen van bewuste alternatieven, positioneren ze hun kantine als verantwoorde kantine.”

 

Uitrol naar andere kantines

In maart verstuurde Profkantine een mailing aan haar deelnemende kantines. De belangstelling voor één van de 150 gratis displays bleek groot; de aanvragen stroomden binnen. Na de eerste gratis 150 exemplaren is de display via de website te koop. Jacobs: “Anders nog iets lekkers is een pilot. De toekomst leert of de kantines inderdaad gaan nabestellen in kleine of misschien wel grote hoeveelheden. Slaat het concept aan binnen de sportkantines, dan is het zeker denkbaar dat we met de display ook andere kanalen gaan benaderen, zoals leisure en workplace. Het ontwikkelen van concepten om afzetkanalen te bereiken is per slot van rekening wat we bij Opmerken, een van de initiërende partijen van Profkantine, doen. Het is onze missie om meer uit kantines te halen en de bezoekers een verantwoorde keuze te bieden, of je nu een sport beoefent, werkt of een dagje uit bent.”

 

De display van Anders nog iets lekkers biedt voor iedereen een lekker en verantwoord tussendoortje.